Pages

Thursday, June 18, 2009

Kematangan Wakil Rakyat PAS menyakinkan pengundi

Hari ini sebagaimana yang dilaporkan oleh Malaysikini sepuloh orang wakil rakyat PAS telah menyatakan pendirian mereka menolak cadangan mewujudkan Kerajaan Perpaduan yang disuarakan oleh Presiden dan Timbalan Presiden PAS. Walaupun ianya dilihat sebagai satu momentum bagi kempen pilihanraya kecil Manek Urai, tetapi ianya mempunyai impak yang besar serta memberi tamparan kepada Kerajaan Barisan Nasional.


Penolakan sepuloh orang wakil rakyat ini menjadi simbol kepada perasaan dan harapan penyokong PAS pada peringkat akar umbi yang begitu tersinggung dengan tindakan yang diambil oleh Presiden dan Timbalan Presiden PAS yang membelakangkan peranan Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz Nik Mat. Rata-rata pengundi muda merasakan perasaan mereka dipermainkan oleh Presiden dan Timbalan Presiden PAS apabila pimpinan PAS menyuarakan idea mewujudkan Kerajaan perpaduan ini. Malah ada di kalangan pengundi muda yang memberikan undi mereka kepada PAS dan Pakatan Rakyat merasakan mereka diperbodohkan.

Dengan tindakan drastik yang diambil oleh sepuloh orang wakil rakyat ini menampakan kematangan dalam menyampaikan mesej kepada pimpinan PAS. Semuga pimpinan PAS dapat membuat penilian ke atas mesej yang dihantar oleh sepuloh orang wakil rakyat ini. Kami yang mewakili pengundi-pengundi muda saluran tiga dan empat amat berharap supaya pimpinan PAS dapat berlapang dada menerima mesej ini dengan hati yang terbuka.

Syabas diucapkan kepada sepuloh orang wakil rakyat PAS yang mewakili golongan ulamak dan juga profesional yang menjadi teras kepada perjuangan PAS.

No comments: